Sidor

söndag 15 mars 2015

[de första...]













...penséerna är på plats. Smygstartar med några i krukorna (som egentligen är uppochnedvända gatubrunnar) på betongbordet utanför köket. Östen är med i fönstret och håller koll så att det blir ok. Eller egentligen inte, så fort hon fick se mig utanför blev det lite läskigt och hon hoppade ner direkt. Superfarligt med en kamera på andra sidan glaset. Verkligen. Nu blommar både blåsippor, snöklockor, krokus och snödroppar. Härligt att våren har tagit fart. Nu håller man ju bara tummarna för att det inte ska komma någon mer snö. Men vi bor ju på småländska höglandet, i zon 5. Alltså snacka om störigt att vi bor i samma jäkla zon som de i Umeå...! Varför bor vi här egentligen? Jag vill ha en Magnolia! Och en japansk lönn, och en massa perenner som inte är härdiga för vårt klimat. Men det är nog kanske kört. Prova tänker jag nog med en Magnolia i alla fall, någon gång. Det är värt ett försök. Vi hörs hörrni!




6 kommentarer:

  1. Hej, vilket vackert hus å vilka vackra rostiga brunna , vart har du fått tag på dom??? Du har verkligen öga för vackra saker . Mvh Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Brunnarna har jag hittat på skroten, på min pappas företag. Perfekta som krukor!

      Radera
  2. Slutat blogga? Har likadana småflaskor som du... så söta! : )

    SvaraRadera
  3. Slutat blogga? Har likadana småflaskor som du... så söta! : )

    SvaraRadera
  4. Hej! Förstår att detta inlägg var väldigt längesedan men jag ger det en chansning och skickar min fråga. Tycker ert hus är fantastiskt fint! Får jag vara fräck och fråga vad det är för färgkod? Ha det superbra! 😊

    SvaraRadera
  5. Jag undrar precis som Josefine vad det är för nyans på huset? Fantastiskt fint❤️

    SvaraRadera